مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 دی 1400 ساعت 06:452022-01-02سياسي

موزه هدایای مقام معظم رهبری میزبان چه آثاری است؟/3/


موزه هدایای مقام معظم رهبری در 22 بهمن سال 1373 شمسی، در طبقه همکف ساختمان گنجینه قرآن و نفایس حرم رضوی به مساحت 400 متر مربع  فضای نمایشی، با حضور حضرت آیت الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه، - تولیت آستان قدس رضوی و حضرت آیت الله محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری بازگشایی شد.

این گنجینه شامل آثار هنری همچون تابلوهای خط و تذهیب، نقاشی، تابلوفرش، تراش روی شیشه، معرق چوب و صدف، سوزن دوزی، قلم زنی روی مس، انواع ظروف، ماکت ها، مدال‏ ها و سکه است که توسط سران کشورهای خارجی، شخصیت‏ های برجسته ایرانی و خارجی، هنرمندان و ارادتمندان به رهبر معظم انقلاب، آیت الله خامنه‏ ای اهدا شده و ایشان این مجموعه ها را در چندین مرحله به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرده اند.

با توجه به کثرت، اهمیت آثار و تأکید مسئولان بر نمایش حداکثر اشیاء اهدایی و با هدف افزایش رضایتمندی زائران و مجاوران همراه با ارتقاء کیفیت ارائه خدمات موزه به صورت مفهومی و مجازی در سال های 1388 و 1395 شمسی، گنجینه هدایای رهبری به مساحت 1314متر مربع فضای نمایشی توسعه یافت که در این فضا از فناوری جدید و دیجیتال نیز استفاده می شود.

برخی ازمحورهای اساسی نمایش آثار در موزه شامل انقلاب اسلامی، تقسیم بندی مفهومی و محتوایی، معرفی رهبر قرآنی، جهان شمولی مقام معظم رهبری، ارائه اینفو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه هدایای مقام معظم رهبری میزبان چه آثاری است؟/3/

موزه هدایای مقام معظم رهبری میزبان چه آثاری است؟/3/