مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 دی 1400 ساعت 06:252022-01-02اقتصادي

سنندج؛ در انتظار رفع طعم و بوی بد آب شرب


ماجرای طعم و بوی بد آب سنندج، ماجرای ادامه داری است که در چندسال اخیر به شدت سروصدا به پا کرده و روزبه روز نیز در حال افزایش است و هنوز اقدام موثری برای حل آن اجرا نشده است.

- ایسنا/کردستان ماجرای طعم و بوی بد آب سنندج، ماجرای ادامه داری است که در چندسال اخیر به شدت سروصدا به پا کرده و روزبه روز نیز در حال افزایش است و هنوز اقدام موثری برای حل آن اجرا نشده است.

تغذیه گرایی سد، ورود فاضلاب های متعدد، رشد جلبک، تبدیل شدن آن ها به لجن و کاهش عمق آب سد از دلایل اصلی بدبو شدن آب شهر سنندج است، که آن را غیرقابل استفاده کرده است.

استان کردستان، با دارا بودن 18 سد یکی از تامین کنندگان آب کشور است که حدود 74 درصد از منابع آبی پشت سدهای استان به استان های مجاور انتقال داده می شود و این در حالی است که خود با بحران آبی شدیدی مواجه بوده و نیازمند مدیریت صحیح و اقدامات جدی است.

وزیر نیرو در جریان سفر اخیر خود به استان کردستان، وعده داد که در صورت تامین اعتبار تا پایان فصل گرما مشکل آب شرب سنندج حل و آب سد آزاد به تصفیه خانه شهر سنندج می رسد.

عضو هیئت علمی گروه منابع طبیعی دانشگاه کردستان و عضو کارگروه آب استان کردستان گفت: مسئله طعم و بوی نامطلوب آب شرب سنندج؛ معضلی است که ریشه آن به سال های گذشته برمی گردد اما از سال 1396 احساس شد و تا به امروز رون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنندج؛ در انتظار رفع طعم و بوی بد آب شرب

سنندج؛ در انتظار رفع طعم و بوی بد آب شرب