مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 دی 1400 ساعت 06:102022-01-02فرهنگي

این شاه قاجاری، آخرین پادشاهی بود که در خاک ایران درگذشت


12 دی سال 1285 شمسی، «مظفرالدین قاجار» درگذشت؛ پیش از آن کارهای جالب و تاریخی انجام داد و تا حدی میان مردم محبوب شد و آخرین پادشاه ایران شد که در ایران درگذشت! - همین دیروز گروه تاریخ خبرگزاری فارس ـ امین رحیمی: مظفرالدین کلاً شاه جالبی بود در میان قاجارها.

از کودکی بدنی ضعیف و بیمار داشت و حدود 40 سال هم ولیعهد بود و بالاخره در سال 1275 شمسی با عصا بر تخت سلطنت نشست و حکیم الملک، پزشک مخصوص وی گفته بود 4 سال بیشتر دوام نمی آورد، اما بیش از 10 سال دوام آورد؛ تا سال 1285 شمسی.

عادات عجیبی داشت و رنجور بود و وقتی هم که پادشاه بود همچنان از رعد و برق و تاریکی می ترسید و خلق و خوی کودکانه داشت و خلاصه داستانی بود برای خودش.

حالا بپردازیم به کارهای جالب و تاریخی اش و اول از همه ورود نخستین اتومبیل به ایران.

مظفرالدین در سفر فرنگ یک خودرو رنو مدل 1900 نفت سوز خرید و بنا به روایت تاریخ، حاضر نشد آن را هدیه بگیرد؛ چون به قول خودش: ما عادت نداریم از بیگانگان چیزی رایگان بگیریم، خواهند گفت رشوه گرفته ایم .

در نهایت یک اتومبیل آبی رنگ که نخستین خودرو ایران شد به قیمت 4 هزار تومان خرید و به همراه یک راننده فرنگی به تهران رساند و خودش گاهی سوار آن می شد و تا مدت ها این اتومبیل را در میدان مشق تهران حرکت می دادند و نمایش می دادند و این طوری شد: مردم پایتخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این شاه قاجاری، آخرین پادشاهی بود که در خاک ایران درگذشت

این شاه قاجاری، آخرین پادشاهی بود که در خاک ایران درگذشت