مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 دی 1400 ساعت 05:052022-01-02اقتصادي

ساخت خط آهن شلمچه-بصره در 2 سال / 400 شهر دیگر برای ثبت نام نهضت ملی مسکن باز می شود


وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خط آهن شلمچه-بصره حداکثر دو سال با اعتبار 100 تا 120 میلیون دلارساخته می شود، گفت: در شهرهایی که مشکل زمین وجود ندارد نباید به سمت بلند مرتبه سازی رفت مثلا در بم چون مشکل زمین نداشتیم به متقاضیان 200 متر زمین دادیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برای مردم گزارشی ارائه کرد.

* ساخت راه آهن شلمچه-بصره در 2 سال با تأمین مالی 120 میلیون دلار وزیر راه و شهرسازی در ابتدای این برنامه در تشریح آخرین جزییات اتصال ریلی ایران و عراق گفت: با توجه به اینکه اتصال ریلی ایران و عراق برای هر دو کشور اهمیت دارد در سفر نخست وزیر عراق به تهران این موضوع مطرح و قرار شد کار عملیاتی آن آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه در توافق جدید بین دو کشور تاریخ آغاز ساخت این خط ریلی مشخص شده است و یک شرکت مشترک برای سرمایه گذاری و بهره برداری در طی دو ماه باید تشکیل شود، تاکید کرد: طول این مسیر ریلی 32 کیلومتر و موضوع مهم در ساخت این خط ریلی، ایجاد پل بین ایران و عراق است که قرار شد پیش از تشکیل شرکت مشترک، متخصصان ما در دو طرف محل ساخت پل مستقر شوند و کارهای مطالعاتی انجام شود.

قاسمی در بیان اینکه ظرف چند روز آینده متخصصانی را برای مین روبی این مسیر ریلی در عراق به این کشور اعزام می کنیم و طرف عراقی باید در 6 ماه، مسیر را آماد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت خط آهن شلمچه-بصره در 2 سال / 400 شهر دیگر برای ثبت نام نهضت ملی مسکن باز می شود

ساخت خط آهن شلمچه-بصره در 2 سال / 400 شهر دیگر برای ثبت نام نهضت ملی مسکن باز می شود