مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 دی 1400 ساعت 21:502022-01-01بين الملل

ائتلاف سعودی 23 بار یمن را بمباران کرد


منابع خبری یمن اعلام کردند که ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در 24 ساعت گذشته 23 بار مناطق مختلف استان مآرب را بمباران کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، شبکه تلویزیونی عربستان نیز به نقل از ائتلاف سعودی گزارش داد که تازه ترین بمباران استان مآرب دقایقی پیش صورت گرفته است.

تأیید حملات سعودی از سوی منابع رسمی این کشور درحالی رخ می دهد که فیصل بن فرحان آل سعود وزیر امورخارجه عربستان در اظهاراتی با طرح اتهامات علیه انصارالله ضمن طرح یک توافق آتش بس مدعی شده بود: این طرح که آتش بس در یمن را در بر می گیرد، تحت نظارت سازمان ملل خواهد بود.

محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله و رییس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در واکنش به طرح عربستان برای پایان دادن به جنگ یمن گفت که در این طرح مطلب تازه ای وجود ندارد.

طرح عربستان پس از آن مطرح می شود که چندی پیش نیرو های یمنی با استفاده از 6 پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو در ریاض را هدف حمله قرار دادند.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ائتلاف سعودی 23 بار یمن را بمباران کرد

ائتلاف سعودی 23 بار یمن را بمباران کرد