مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 دی 1400 ساعت 15:152022-01-01اقتصادي

بانک مرکزی درخواست وام 9 هزار میلیارد تومانی سفارش شده را رد کرد


بانک مرکزی درخواست وزارت صمت برای استثنا شدن یک تولیدکننده بزرگ لوازم خانگی برای تخصیص اعتبارات خاص و خارج از مقررات محدودیت ذینفع واحد را رد کرد.

- خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، اواخر آذرماه امسال خبر نامه سفارشی 9 هزار میلیارد تومانی وزارت صمت برای یک تولیدکننده لوازم خانگی منتشر شد که در این نامه معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت از دبیر کل بانک مرکزی خواستار تخصیص اعتبارات خاص و خارج از مقررات محدودیت ذینفع برای یکی از شرکت های بزرگ تولیدکننده لوازم خانگی شده بود که درخواست وام این شرکت بیش از 9 هزار میلیارد تومان بود.

چند روز پیش مدیریت کل عملیات پولی و اعتباری اداره اعتبارات بانک مرکزی به درخواست وزارت صمت پاسخ داد و با برشمردن دلایل متعدد، و تاکید بر اینکه قائل شدن استثنائات بیشتر در خصوص ضوابط آیین نامه تسهیلات و تعهدات کلان ریسک ها و تبعات منفی برای شبکه بانکی به دنبال خواهد داشت، افزود: در حال حاضر مستثنی شدن برخی بنگاه های دولتی از مفاد آیین نامه موصوف مورد تأیید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیست.

در نامه بانک مرکزی به نیازی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت آمده است: بازگشت به نامه 21 آذرماه 1400 در خصوص مستثنی شدن گروه صنعتی انتخاب و شرکت های زیرمجموعه از محدودیت های ذی نفع واحد و ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک مرکزی درخواست وام 9 هزار میلیارد تومانی سفارش شده را رد کرد

بانک مرکزی درخواست وام 9 هزار میلیارد تومانی سفارش شده را رد کرد