مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 دی 1400 ساعت 13:052022-01-01اقتصادي

جدیدترین تصاویر از سیاره سرخ


مریخ نورد چینی ها اخیرا تصاویر جدیدی از سفر خود به سیاره سرخ ارسال کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از چاینا دیلی، سازمان ملی فضایی چین روز شنبه چهار تصویر ثبت شده توسط ماموریت مریخی تیان ون 1 که شامل اولین عکس کامل از مدارگرد این ماموریت بود را منتشر کرد.

در این تصاویر رنگی، پرواز مدارگرد به دور سیاره سرخ در یک مدار، پوشش یخی قطب شمال مریخ و بخش هایی از یک دشت خشک مریخ قابل مشاهده است.

کاوشگر رباتیک تیان ون1 که در ژوییه 2020 از مرکز پرتاب فضایی ون چانگ در استان هاینان پرتاب شد تاکنون در مجموع مسافتی در حدود 475 میلیون کیلومتر را طی کرده است و قبل از ورود به مدار مریخ در 10 فوریه چندین مانور مسیری را انجام داده است.

تیان-ون 1 در ماه فوریه سال گذشته میلادی به مریخ رسید و در ماه مه، سطح نشین حامل مریخ نورد ژورونگ روی یک ناحیه به نام یوتوپیا پلانیتیا (Utopia Planitia) که دشت وسیعی در نیمکره شمالی مریخ است، فرود آمد.

گرچه مریخ نورد ژورونگ برای یک ماموریت سه ماهه طراحی شده بود اما این مریخ نورد عملکرد خوبی داشت و توانست بیش از زمان مد نظر محققان در مریخ کاوش کند که این موضوع محققان را شگفت زده کرد.

در طی یک دوره چهار ماهه، این مریخ نورد توانست مسافتی در حدود بیش از 1000 متر از سطح مریخ را پیموده و از مناطق مختلف آن ناحیه بازدید کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جدیدترین تصاویر از سیاره سرخ

جدیدترین تصاویر از سیاره سرخ