مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 دی 1400 ساعت 11:502022-01-01پزشكي

برای مقابله با اینفودمی کرونا چه کنیم؟


مدیر آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه از ابتدای کرونا سیل اطلاعاتی که مردم با آن مواجه هستند بسیار زیاد بوده است، - گفت: این موضوع در تمام دنیا مشکل زا و از آن به عنوان اینفودمی یاد می کنند.

منصور شیری، امروز (شنبه، 11 دی ماه) در نشست با خبرنگاران، با اشاره به اینکه از ابتدای کرونا سیل اطلاعاتی که مردم با آن مواجه هستند بسیار زیاد بوده است، تصریح کرد: این موضوع در تمام دنیا مشکل زا بوده است و از آن به عنوان اینفودمی یاد می کنند.

خطرات اینفودمی افزایش ترس مردم، کم شدن اثربخشی اقدامات بهداشتی برای مقابله با پاندمی، ایجاد بی اعتمادی، انگ زدن و کم کردن همبستگی اجتماعی است.

مدیر آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم سواد سلامت مردم با دسترسی، تحلیل، ارزیابی، تولید و مشارکت اطلاعات افزایش یابد.

برای مقابله با اینفودمی به اطلاعاتی که از دانشگاه علوم پزشکی صادر می شود اعتماد کنیم، به اطلاعات و اخبار نادرست توجه نکرده و آنها را بازنشر نکنیم، شایعات نادرست و مضر را اطلاع دهیم، ضمن احساس مسئولیت به منبع اطلاعات توجه کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای مقابله با اینفودمی کرونا چه کنیم؟

برای مقابله با اینفودمی کرونا چه کنیم؟