مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 دی 1400 ساعت 09:452022-01-01بين الملل

عراق خالی از نظامیان خارجی برای اولین بار طی 7 سال


در نتیجه توافق به دست آمده میان بغداد و واشنگتن پس از چهار دوره گفتگو به مدت چند ماه که ژوییه به پایان رسید، عراق از بامداد امروز (شنبه) برای اولین بار در طول هفت سال گذشته، - در نتیجه توافق به دست آمده میان بغداد و واشنگتن پس از چهار دوره گفتگو به مدت چند ماه که ژوییه به پایان رسید، عراق از بامداد امروز (شنبه) برای اولین بار در طول هفت سال گذشته، از نیروهای نظامی خارجی خالی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت العربی الجدید، طبق توافق به دست آمده میان عراق و آمریکا، نیروهای نظامی وابسته به ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا تا جمعه شب سی ویکم دسامبر 2021 از عراق خارج شده و تنها گروهی از مشاوران ائتلاف برای مشورت دهی به نیروهای عراقی باقی ماندند.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در بیانیه ای به مناسبت آغاز سال 2022 اظهار کرد: سال گذشته سال خروج نیروهای خارجی از عراق و جایگزینی آنها با گروهی از مشاوران برای حمایت از نیروهایمان در جنگ علیه داعش پس از موفقیتشان در هلاکت بزرگترین رهبران این گروه تروریستی بود.

نخست وزیر عراق گفت: سال 2022 سال بازگرداندن اعتماد مردم به نهادهای کشور و ساختار دموکراسی و ایجاد افق های گفتگوی اجتماعی است، کشور موجودیت خود را از انسجام مردمش می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق خالی از نظامیان خارجی برای اولین بار طی 7 سال

عراق خالی از نظامیان خارجی برای اولین بار طی 7 سال