مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 دی 1400 ساعت 09:252022-01-01فرهنگي

3 نکته درباره نمایشگاه مهدی سحابی


خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ یادداشت - یکم: نمایشگاه مهدی سحابی در موزه هنرهای معاصر تهران دو چالش مهم را یادآوری کرد: هنر ایران ده ها و بلکه صدها هنرمندان با پتانسیل های بزرگ دارد که می روند بدون آنکه شناخته شوند.

هنر ایران با اختلاف بسیار، پربسامدترین هنر منطقه است؛ این شعار نیست، گزاره خبری است، فارغ از کیفیت، کافی است کمیت و شمار هنرمندان ایران را با همه کشورهای پیرامونی مقایسه کنید، برتری ایران بلامنازع است و همه تئوریسین ها بدان اعتراف دارند اما حکمرانی بازار هنر سبب شده فقط تعداد بسیار بسیار معدود و محدودی از هنرمندان کشورمان در خاورمیانه و دیگر نقاط، شناسانده شوند و انبوهی از استعدادهای درخشان دیروز و امروز در محاق بمانند و هنرشان هیچگاه از مرزها بیرون نرود.

تعلل تاریخی نهادهای فرهنگی در عدم برپایی نمایشگاه های بین المللی برای هنرمندانمان سبب شده فقط شماری از هنرمندان ما را در گستره فرای مرزها بشناسند و نام های بزرگ با تجربه های ناب و متفاوت مانند مهدی سحابی تقریبا ناشناس دار فانی را وداع گویند، فهرست چنین نمونه هایی دستکم سه رقمی است.

از این منظر نمایشگاه مروری بر آثار مهدی سحابی با کیوریتوری مژده طباطبایی، به همت گالری مژده با همکاری بنیاد مهدی سحابی و موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد بسیار حائز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 نکته درباره نمایشگاه مهدی سحابی

3 نکته درباره نمایشگاه مهدی سحابی