مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 دی 1400 ساعت 09:152022-01-01پزشكي

آغاز طرح ضربتی واکسیناسیون دامی علیه بیماری تب برفکی در کردستان


مدیر کل دامپزشکی کردستان گفت در قالب طرح ضربتی عملیات واکسیناسیون جمعیت دامی استان علیه بیماری تب برفکی از روز دوشنبه 6 دی ماه در مناطق پر خطر روستایی آغاز شد.

- مجتبی ورمقانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: این طرح در مناطقی انجام می شود که از لحاظ شیوع بیماری، پر خطر بوده و دام های آن نیز واکسینه نشده باشد.

ورمقانی با بیان اینکه این طرح از روز دوشنبه مورخه 6 دی ماه سال جاری آغاز و تا پایان دی ادامه دارد؛ افزود: با همکاری اکیپ های بخش دولتی پیش بینی می شود بیش از 300 هزار راس دام علیه این بیماری واکسینه شود.

مدیر کل دامپزشکی کردستان با اظهار اینکه واکسن های مورد استفاده در این طرح از سوی موسسه رازی اهدا شده و طرح نیز به صورت کاملاً رایگان اجرا خواهد شد تاکید نمود اجرای این طرح گام مهمی برای کمک به اقتصاد و معیشت روستاییان و جلب رضایت دامداران می باشد.

ورمقانی افزود تب برفکی یک بیماری مختص دام است و علائمی همچون تب شدید، آبریزش از چشم، وجود کف در دهان، زخم شدن دهان و سم و لنگش حیوان بوده و عوارض آن در دام شامل کاهش سیر، کاهش تولید فرآورده های گوشتی، کاهش باروری و بروز تلفات در دام های جوان از جمله خسارت های اقتصادی ناشی از بیماری تب برفکی است که احتمال سرایت آن به انسان بسیار کم می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز طرح ضربتی واکسیناسیون دامی علیه بیماری تب برفکی در کردستان

آغاز طرح ضربتی واکسیناسیون دامی علیه بیماری تب برفکی در کردستان