مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 دی 1400 ساعت 08:502022-01-01سياسي

اعترافات افراخته درباره طرح ترور دکتر بهشتی


10 دی ماه 1355 دادگاه جمعی از اعضای سازمان مجاهدین خلق برگزار شد؛ جمعی که شاید پرسروصداترینشان وحید افراخته از اعضای مارکسیست شده سازمان بود که بخاطر همکاری تمام و کمال با ساواک و لو دادن مسائل مختلفی از مناسبات و اتفاقات درون سازمان معروف شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ادامه نوشت: تقی شهرام از چهره های اصلی جریان مارکسیست شده سازمان، یکی از افرادی است که افراخته درباره او اعترافات زیادی دارد.

افراخته مدتی پس از دادگاهش، در بهمن 55 اعدام می شود اما دست ساواک هیچ گاه به شهرام که به خارج از کشور فرار کرده بود نمی رسد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شهرام و سایر مارکسیست شده های سازمان با نام سازمان پیکار در راه آزادی طبقه کارگر در برابر انقلاب قرار می گیرند.

یکی از اعترافات افراخته درباره شهرام که پس از انقلاب مورد توجه قرار می گیرد، ایده ترور شهید بهشتی است که سایت موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی، تصویر اعتراف وحید افراخته را برای نخستین بار منتشر کرده است.

در اعترافات افراخته می خوانیم: پس از مارکسیست شدن سازمان، یکی از مسائل عمده گروه را مساله ی مذهبی ها تشکیل می داد.

این مساله از دو جنبه دارای اهمیت حیاتی برای سازمان می باشد: الف - ترس از متشکل و سازمان یافتن مستقل مذهبی ها که مسلّما تا مدت ها ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعترافات افراخته درباره طرح ترور دکتر بهشتی

اعترافات افراخته درباره طرح ترور دکتر بهشتی