مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 دی 1400 ساعت 08:202022-01-01اقتصادي

فرآیندی مؤثر برای تزریق آب در میادین نفتی با رویکرد ازدیاد برداشت


محققان دانشکده مهندسی نفت دانشگاه صنعتی امیرکبیر با انجام پروژه ای به فرآیندی مؤثر برای تزریق آب در میادین نفتی با رویکرد ازدیاد برداشت دست پیدا یافتند.

- محققان دانشکده مهندسی نفت دانشگاه صنعتی امیرکبیر با انجام پروژه ای به فرآیندی مؤثر برای تزریق آب در میادین نفتی با رویکرد ازدیاد برداشت دست پیدا یافتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سعید عباسی، دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح مطالعه و بررسی آزمایشگاهی مکانیسم تشکیل رسوب و انحلال سنگ مخزن در فرآیند تزریق آب هوشمند در مخازن کربناته گفت: افزایش ضریب بازیافت در مخازن تحت تزریق آب در مقابل وجود چالش های فرآیندی قرار دارند که می تواند کاهش تزریق پذیری چاه ها را به دنبال داشته باشد که عمدتا تاثیرات ناخواسته ای را در مدیریت مخزن ایجاد می کنند.

وی افزود: همچنین عدم شناخت مکانیسم های فعال در مخازن و چگونگی تقابل آنها ما را بر آن داشت مطالعه آزمایشگاهی جامعی در این خصوص داشته باشیم.

عباسی با بیان اینکه شناخت مکانیسم های مؤثر در تغییرات خصوصیات محیط متخلخل که به طور غیر مستقیم می تواند افزایش و یا کاهش تولید نفت از میدان را به دنبال داشته باشد، گفت: از اهداف مهم در این پروژه، بررسی این مکانیسم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرآیندی مؤثر برای تزریق آب در میادین نفتی با رویکرد ازدیاد برداشت

فرآیندی مؤثر برای تزریق آب در میادین نفتی با رویکرد ازدیاد برداشت