مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 دی 1400 ساعت 07:302022-01-01اقتصادي

دود بازیافت غیراصولی در چشم یزدی ها/بخش خصوصی هم از پس کار برنیامد


انتشار بوی نامطبوع ناشی از سوزاندن زباله ها برای جدا کردن ضایعات قابل بازیافت در بسیاری از نقاط شهر یزد به یک معضل جدی تبدیل شده و گلایه بسیاری از مردم را به دنبال داشته است.

- – گروه استان ها: زباله سوزی یکی از شیوه های رایج فعالان بخش بازیافت است که این روزها در گوشه و کنار شهر یزد به ویژه در حواشی شهر از جمله حسن آباد، خیابان بنافتی زاده، مریم آباد، برخی از روستاهای بخش مرکزی و.

رایج شده و برخی با مجوز و برخی بدون مجوز در این زمینه در حال فعالیت هستند.

اینکه از ضایعات به عنوان طلای کثیف یاد می شود و باید زباله های قابل بازیافت باید از زباله های غیرقابل برگشت به چرخه مصرف تفکیک شود، قابل انکار نیست اما اینکه این کار به چه شیوه و در چه محلی انجام شود، در شهر یزد زیر سئوال است.

وقتی در چند قدمی منازل مسکونی، دود و بوی نامطبوع ناشی از سوزاندن لاستیک و پلاستیک، برای جدا کردن فلزات از زباله ها، مردم را آزار می دهد و خسارت جبران ناپذیری به سلامت آنها وارد می کند، این شیوه بازیافت اصلاً رضایت بخش نخواهد بود.

رعایت نشدن اصول تفکیک زباله های بازیافتی در یزد بازیافت اصولی دارد و در دنیا نیز روش های مختلف و استانداردی برای آن وجود دارد و مهمتر اینکه عملیات بازیافت زباله ها نباید در داخل شهر و در محل زندگی شهروندان انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دود بازیافت غیراصولی در چشم یزدی ها/بخش خصوصی هم از پس کار برنیامد

دود بازیافت غیراصولی در چشم یزدی ها/بخش خصوصی هم از پس کار برنیامد