مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 دی 1400 ساعت 05:452022-01-01اقتصادي

نوسازی تجهیزات 7 هزار هکتار از اراضی زیر دست دو سد بزرگ استان مرکزی


مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 12 هزار هکتار اراضی زیر دست این سدها قرار دارد که تا کنون تجهیزات آب و خاک حدود 7 هزار هکتار این از آنها نوسازی شده است.

- ایسنا/مرکزی مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: 12 هزار هکتار اراضی زیر دست این سدها قرار دارد که تا کنون تجهیزات آب و خاک حدود 7 هزار هکتار این از آنها نوسازی شده است.

فرزاد کوهدانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: 162 هزار هکتار اراضی مستعد اجرای طرح های آبیاری نوین در استان مرکزی وجود دارد که تاکنون 71 هزار هکتار این اراضی به انواع سامانه های آبیاری تحت فشار مجهز شده اند و دو هزار هکتار نیز در دست اجراست.

وی افزود: افزایش هزینه های اجرای طرح های سامانه نوین آبیاری از جمله مشکلات در این حوزه است که متاسفانه به علت تورم ایجاد شده هزینه ها نیز افزایش یافته، کاهش اعتبارات تخصیصی نیز از دیگر مشکلات در این حوزه بوده است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: دولت به ازای هر هکتار، بسته به نوع سیستم، درصدی را به عنوان اعتبار بلاعوض دولتی پرداخت می کند که تقریبا بین 70 تا 85 درصد هزینه های سیستم است و مابقی نیز باید از سوی کشاورزان به عنوان سهم برآورد زارعین تامین شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوسازی تجهیزات 7 هزار هکتار از اراضی زیر دست دو سد بزرگ استان مرکزی

نوسازی تجهیزات 7 هزار هکتار از اراضی زیر دست دو سد بزرگ استان مرکزی