مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 دی 1400 ساعت 20:352021-12-31اقتصادي

ناگزیر به تکیه بر درآمدهای مالیاتی کشور هستیم


نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مشکلات در بحث فروش نفت و برگرشت پول ناشی از فروش نفت به دلیل تحریم های بانکی باید به درآمدهای مالیاتی توجه شود زیرا هرساله درآمد نفت در بودجه سالانه در حال کاهش است.

- برای اینکه این کمبود جبران شود و منابع درآمدی دیگری بتواند جای منابع درآمدی حاصل از فروش کمتر نفت را جبران کند، ناگزیر به تکیه بر درآمدهای مالیاتی کشور هستیم.

احسان ارکانی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه لایحه بودجه 1401، از جنبه های مختلف قابل بررسی است، اظهار کرد: درآمدهای مالیاتی در بودجه سال 1401 حدود 61 درصد پیش بینی شده است و نسبت به سال 1400 افزایش پیدا کرده است.

منابع درآمدی دولت در سال های گذشته عمدتا متکی به درآمدهای نفتی بوده است و سهم درآمدهای مالیاتی و سایر درآمدها چندان زیاد نبوده است.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات در فروش نفت و برگشت پول ناشی از فروش نفت به دلیل تحریم های بانکی باید به درآمدهای مالیاتی توجه شود، زیرا هرساله درآمد نفت در بودجه سالانه در حال کاهش است.

برای اینکه این کمبود جبران شود و منابع درآمدی دیگری بتواند جای منابع درآمدی حاصل از فروش کمتر نفت را جبران کند، ناگزیر به تکیه بر درآمدهای مالیاتی کشور هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناگزیر به تکیه بر درآمدهای مالیاتی کشور هستیم

ناگزیر به تکیه بر درآمدهای مالیاتی کشور هستیم