مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 دی 1400 ساعت 10:452021-12-31بين الملل

سخنگوی الکاظمی: عراق به مشاوره و آموزش نیروهای آمریکایی نیاز دارد


سخنگوی نظامی نخست وزیر عراق مدعی شد که این کشور به مشاوره، آموزش، تأمین سلاح و نیروی هوایی ائتلاف آمریکایی ضد داعش نیاز دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در حالیکه گروههای مقاومت و احزاب سیاسی عراق ادامه حضور نیروهای ائتلاف آمریکایی در عراق به هر بهانه ای را طبق مصوبه پارلمان این کشور رد می کنند، یحیی رسول سخنگوی نظامی مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق مدعی شده است که این کشور در چهار عرصه به ادامه حضور این نیروها نیاز دارد.

به نوشته المیادین، یحیی رسول در این زمینه گفت که در حال حاضر هیچ نیروی آمریکایی با مأموریت رزمی و عملیاتی در عراق حضور ندارد و آن هایی که باقی مانده اند در راستای مشاوره، آموزش، تبادل اطلاعات و تأمین سلاح به نیروهای نظامی و امنیتی عراق کمک خواهند کرد.

او همچنین گفت که نیروهای ائتلاف آمریکایی فقط در دو پایگاه عین الاسد در غرب عراق و حریر در شمال استان اربیل (در 115 کیلومتری مرز ایران) حضور خواهند داشت و اقدامتشان در هماهنگی با فرماندهی عملیات مشترک عراق خواهد بود.

یحیی رسول تأکید کرد که نیروهای عراقی قادر به دفاع از خاک و مردم کشورشان هستند.

او با این وجود مدعی شد که نهادهای نظامی و امنیتی عراق به آموزش، همکاری و مشاوره ائتلاف آمریکایی برای افزایش توانایی خود نیاز دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سخنگوی الکاظمی: عراق به مشاوره و آموزش نیروهای آمریکایی نیاز دارد

سخنگوی الکاظمی: عراق به مشاوره و آموزش نیروهای آمریکایی نیاز دارد