مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 دی 1400 ساعت 09:252021-12-31اقتصادي

ابلاغ 814 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مناطق زلزله زدهٔ هرمزگان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، با تصویب هیأت وزیران مبلغ 314 میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله زده بخش فین هرمزگان که در زلزله مهیب 6.

3 و 6.

4 ریشتری 23 آبان آسیب دیده بودند، اختصاص می یابد.

 این مبلغ برای بازسازی اماکن شهری و روستایی، تاسیسات آسیب دیده تخصیص داده شده است و صرف بازسازی زیرساخت های عمرانی، تاسیسات زیربنایی روستاها، بازسازی منازل مسکونی روستایی، شهری و تجاری، کمک بلاعوض برای تامین لوازم معیشتی واحدهای مسکونی، تجاری، هزینه اسکان موقت، هزینه احداث جایگاه احشام و هزینه پشتیبانی آواربرداری می شود.

  همچنین 474میلیارد و 760میلیون تومان به صورت مستقیم و غیرمستقیم با همکاری استانداری هرمزگان، برای بازسازی مناطق زلزله زده، هزینه کرده است.

   طی دو زلزلهٔ پیاپی با بزرگی 6/3 و 6/4ریشتر در بخش فین، به جز آسیب دیدن تاسیسات عمومی، بیش از 3هزار واحد مسکونی هم آسیب دیدند که یک چهارم این تعداد نیازمند ساخت مجدد هستند.

انتظار می رود تا با تخصیص سریع تر این اعتبارات، وعده داده شده مبنی بر بازسازی کامل منازل مردم تا شب عید که از سوی استاندار و رییس بنیاد مسکن کشور داده شده، تحقق یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، پاره ای از تعهدات شرکت های مهم اقتصادی فعال در استان هرمزگان نظیر پالایشگاه نفت بندرعباس و پالایشگاه نفت ستاره خلیج فا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابلاغ 814 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مناطق زلزله زدهٔ هرمزگان

ابلاغ 814 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مناطق زلزله زدهٔ هرمزگان