مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 دی 1400 ساعت 07:552021-12-31اقتصادي

درآمد گردشگری ترکیه از یک استان دوبرابر درآمد نفتی ما


درآمد ارزی حوزه گردشگری ترکیه از یک استان 2 برابر درآمد نفتی ایران است! یک کارشناس توسعه گردشگری مهمترین علل و عوامل موفقیت ترکیه در جذب گردشگران خارجی و توسعه صنعت گردشگری این کشور را در مقایسه تطبیقی با ایران تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، ترکیه همواره به عنوان یکی از کشور های پیش رو در سطح جهان و علی الخصوص منطقه در صنعت گردشگری شناخته شده به طوری که همواره وقتی شخصی می خواهد کشوری موفق در منطقه ما در زمینه جذب گردشگری را مثال بزند از ترکیه نام خواهد برد.

گرچه ترکیه براساس شاخص های رقابتی در صنعت توریسم در رتبه 43 قرار دارد، اما یکی از 10 کشور برتر توریستی جهان است و در سال 2018 رتبه ششم برترین کشور های گردشگرپذیر را از آن خود کرد.

ترکیه در سال 2018 با رشد 6 درصدی، پذیرای 46 میلیون گردشگر خارجی و کسب درآمد 25 میلیارد دلاری حاصل از گردشگری بین المللی بود! این در حالی است که ترکیه در سال 2019 نیز با رشد 12 درصدی پذیرای بیش از 51 میلیون توریست خارجی بوده و به درآمد 30 میلیارد دلاری دست یافته است.

اقتصاد ترکیه طی 10 سال اخیر به درآمد های حاصل از بازار گردشگری وابسته بوده و به طور میانگین حدود 12 درصد از تولید ناخالص داخلی ترکیه به بازار گردشگری تعلق دارد البته براساس آمار سازمان جهانی گردشگری سهم بازار گردشگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درآمد گردشگری ترکیه از یک استان دوبرابر درآمد نفتی ما

درآمد گردشگری ترکیه از یک استان دوبرابر درآمد نفتی ما