مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 دی 1400 ساعت 07:502021-12-31سياسي

تاریخ معاصر/ ارتشبد ازهاری برای استعفا در دی ماه 1357 چکار کرد؟


در تظاهرات بزرگ تاسوعا و عاشورا در پاییز 1357، محمدرضا پهلوی و ازهاری با هلیکوپتر سراسر شهر تهران را رصد کردند.

محمدرضا خطاب به ازهاری گفت: «همه خیابان مملو از جمعیت است، - در تظاهرات بزرگ تاسوعا و عاشورا در پاییز 1357، محمدرضا پهلوی و ازهاری با هلیکوپتر سراسر شهر تهران را رصد کردند.

محمدرضا خطاب به ازهاری گفت: همه خیابان مملو از جمعیت است، پس موافقین من کجا هستند؟ و ازهاری پاسخ داد: در خانه هایشان با این حرف آخرین امید محمدرضا به یأس بدل شد و گفت: پس فایده ماندن من در این مملکت چیست؟! و ازهاری پاسخ داد: این بسته به نظر خودتان است سی و یکمین نخست وزیر دوران حکومت محمدرضا شاه پهلوی که به دستور او به این سمت منصوب شد 16 روز قبل از فرار سلطانِ پهلوی از ایران از این سمت استعفا داد و سه روز بعد بعد راهی امریکا شد، اما شیوه او برای استعفا جالب توجه بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروز دهم دی ماه چهل و سومین سالروز استعفای ارتشبد غلامرضا ازهاری از پست نخست وزیری در سال 1357 است.

حکومت نظامی های پی درپی و به رگبار بستن مردم به بهانه های مختلف در کوچه ها و خیابان ها، شدت گرفتن نارضایتی های عمومی از حکومت، بی نتیجه ماندن رفتار پادگانی با مردم و تامین نشدن نظر آمریکایی ها و محمدرضا شاه راهی برایش باقی نگذاشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاریخ معاصر/ ارتشبد ازهاری برای استعفا در دی ماه 1357 چکار کرد؟

تاریخ معاصر/ ارتشبد ازهاری برای استعفا در دی ماه 1357 چکار کرد؟