مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 دی 1400 ساعت 06:302021-12-31سياسي

واکنش آمریکا به پرتاب موفق ماهواره بر سیمرغ


یک سخنگوی وزارت آمریکا به پرتاب موفق ماهواره بر سیمرغ واکنش نشان داد و آن را «یک نگرانی قابل توجه» و «ناقض قطعنامه های شورای امنیت» دانست.

- یک سخنگوی وزارت آمریکا به پرتاب موفق ماهواره بر سیمرغ واکنش نشان داد و آن را یک نگرانی قابل توجه و ناقض قطعنامه های شورای امنیت دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ماهواره بر سیمرغ روز پنجشنبه سه محموله تحقیقاتی را با موفقیت به فضا پرتاب کرد.

سید احمد حسینی سخنگوی فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این باره اظهار داشت: پس از دستیابی کشور به توانمندی بومی فضایی و ایجاد قابلیت پرتاب ماهواره های کوچک با ماهواره برهای سفیر و قاصد، توسعه پرتابگرهای با قابلیت بالاتر مد نظر قرار گرفت و در همین راستا طراحی و توسعه پایگاه فضایی حضرت امام خمینی ( رحمه الله علیه) و ماهواره بر سیمرغ در برنامه صنعت فضایی کشور قرار گرفت.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به پرتاب ماهواره بر سیمرغ، مدعی شد که این اقدام یک نگرانی قابل توجه در راستای گسترش سلاح های هسته ای است و آن را ناقض قطعنامه های شورای امنیت دانست.

بنا بر اعلام رسانه های آمریکایی این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: ایالات متحده همچنان نگران توسعه ابزارهای پرتاب فضایی توسط ایران است و این یک نگرانی قابل توجه در راستای گسترش سلاح های هسته ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش آمریکا به پرتاب موفق ماهواره بر سیمرغ

واکنش آمریکا به پرتاب موفق ماهواره بر سیمرغ