مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 دی 1400 ساعت 05:452021-12-31اجتماعي

دروازه مربوط به دوره اشکانیان در فاروج بیرون کشیده شد


سرپرست هیات باستان شناسی ویرانشهر فاروج خراسان شمالی گفت: مطالعات انجام شده در باره دروازه غربی این محوطه تاریخی که بتازگی از دل خاک بیرون کشیده شده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، میثم لباف خانیکی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: کاوش و مطالعات در ویرانشهر فاروج طی تفاهم نامه منعقد شده با میراث فرهنگی و موزه لوور فرانسه از 2 سال قبل آغاز شد و فصل سوم کاوش ها در این محوطه تاریخی نیز به تازگی به پایان رسید.

وی با بیان این که کاوش های مشترک ایران و فرانسه در این محل تا 2 سال دیگر ادامه خواهد یافت افزود: طی کاوش های فصل سوم نیمی از دروازه غربی این محوطه خاکبرداری شد که پلانی از دروازه های دوره های اشکانی است.

لباف خانیکی با بیان این که قدمت این محوطه هزار و 700 تا 2 هزار سال تخمین زده شده است افزود: سازه این دروازه و ابعادی که دارد نشان دهنده اهمیت و رونق اقتصادی و اجتماعی ویرانشهر فاروج است و همانطور که حدس می زدیم این محوطه استقراری مهم نقش مرکز مدیریتی حکومت در دره اترک را داشته و معبر تردد این سکونتگاه بوده است.

سرپرست هیات باستانشناسی ویرانشهر فاروج با بیان اینکه بقایای معماری نشان می دهد این محوطه را حصاری مربع شکل محصور کرده است گفت: براساس شواهد اولیه، حصاری مربعی شکل این محوطه 14 هکتار است که هر ضلع آن 350 متر بوده و در داخل ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دروازه مربوط به دوره اشکانیان در فاروج بیرون کشیده شد

دروازه مربوط به دوره اشکانیان در فاروج بیرون کشیده شد