مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 دی 1400 ساعت 05:052021-12-31سياسي

ماسوله را ثبت جهانی کنید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فومن، ماسوله تک نگین تاریخی باقیمانده بی مثال از تاریخ، تمدن، فرهنگ و معماری پیشینیان گیلان است، که در بستر خیال انگیز کوهستان و دشت، با موسیقی روح افزای طبیعتی سبز زندگی می کند.

پیدایش شهر تاریخی ماسوله و منظر فرهنگی آن، حاصل تعامل هزاران ساله انسان با محیط طبیعی پیرامون خود است که روایتی شگفت انگیزی از شکل گیری اولین سکونتگاه های بشری، بواسطه حضور و ورود انسان به خطه سرسبز گیلان تا پیدایش این شهر تاریخی ارائه می دهد.

شهر تاریخی ماسوله به واسطه تاریخچه خاص و معماری بی نظیر خود در سال 86 در فهرست موقت ایران برای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت؛ با این وجود، هنوز ثبت جهانی این نگین تاریخی محقق نشده است.

   محمد سنایی، سرپرست پایگاه میراث فرهنگی ماسوله در این باره در گفت وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه ثبت جهانی ماسوله در حوزه میراث فرهنگی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، اظهار کرد: معتبرترین سند و گواهی از بی همتایی ماسوله در معرفی به مردم جهان و از دگر سو، تضمینی به منظور حفظ و نگهداری در برابر آسیب ها و تهدیدات احتمالی آینده خواهد بود، مضاف بر اینکه مزایای بسیاری قبیل کمک های فنی و مادی و عاملی تأثیرگذار بر اقتصاد گردشگری استان را به دنبال خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماسوله را ثبت جهانی کنید

ماسوله را ثبت جهانی کنید