مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 دی 1400 ساعت 20:402021-12-30سياسي

اسپیس ایکس در سال 2021 چه کرد؟


شرکت اسپیس ایکس در حال گسترش قلمرو خود در فضا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل اسپیس، شرکت فضایی اسپیس ایکس(spaceX) تنها یک ماه با بیستمین سالگرد تاسیسش در سال 2002 فاصله دارد و سال جدید را قوی تر از همیشه آغاز می کند.

در سال 2021 این شرکت مستقر در کالیفرنیا در حوزه های مختلفی از ارتباطات باندپهن(Broadband) تا ارسال انسان به فضا فعالیت کرده است.

فشار مداوم اسپیس ایکس برای کاوش های فضایی و در نهایت سفر به مریخ به سرعت در فرهنگ عامه گسترش می یابد به خصوص از طرف ایلان ماسک، مدیرعامل و موسس پرشور آن که تقریبا هر روز توییت هایی در این مورد منتشر می کند.

در سال جاری ایلان ماسک پرداخت به وسیله رمزارز دوج کوین برای ماموریت های فضایی را پذیرفت و در یک برنامه تلوزیونی شرکت کرد اما حتی اگر بخواهیم تنها بخش تجاری فعالیت های او را در نظر بگیریم، فعالیت های زیادی در حال انجام است که پیگیری همه ی آن ها کار دشواری است.

موشک فالکون 9 پشت برخی از برجسته ترین دستاوردهای این شرکت قرار دارد که در میان آن ها می توان به فرود استارشیپ روی سکو، پرتاب ماهواره های استارلینک و سفرهای تجاری انسان ها به فضا اشاره کرد.

ماسک قصد داشت تا در سال جاری 48 پرتاب فضایی به انجام برساند اما اگرچه اسپیس ایکس به این خواسته دست نیافت و حتی نزدیک به این عدد هم نشد اما این شرکت رکورد ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسپیس ایکس در سال 2021 چه کرد؟

اسپیس ایکس در سال 2021 چه کرد؟