مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 دی 1400 ساعت 12:452021-12-30سياسي

وجود 180 موقوفه در شهرستان های همدان و فامنین


رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان جمع موقوفات شهرستان همدان و فامنین را 180 مورد عنوان کرد و گفت: هر موقوفه رقباتی دارد و قریب به 2 هزار رقبه اختصاص به موقوفات این شهرستانها است.

- به گزارش، حمید ترکمان پنجشنبه در جمع خبرنگاران وقف را حبس عین مال و جاری کردن منافع آن مال معرفی کرد و گفت: در دوران انقلاب اسلامی نیز به جایگاه مناسبی رسید به نوعی که موقوفات به حالت قبلی خود بر اساس نیت واقفین بازگشتند.

وی با بیان اینکه باید به نیات واقفین توجه ویژه ای شود، از وقف های مشارکتی نام برد و گفت: افراد می توانند به جای ورود به عرصه امور خیریه و اقداماتی گذرا وارد بحث وقف شده و هر چند نفر با هم یک وقف را در پیش بگیرند.

رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان در خصوص ایرادات وارده به وضعیت آرامستان همدان باغ بهشت و اعلام واگذاری آن به شهرداری گفت: زمین آرامستان همدان وقفی است بنابراین، در اداره کردن آن وظیفه ای بر عهده همکاران ما است اما انتظار می رود در این مسیر، شهرداری نیز وارد کار شود.

ترکمان با بیان اینکه در شهرهای دیگر تکلیف آرامستان ها با شهرداری ها است، گفت: شهرداری همدان می تواند در رفع مشکلات آرامستان وارد کار شود و اگر بودجه ای در این راستا دارند ما را در خدمات دهی کمک کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 180 موقوفه در شهرستان های همدان و فامنین

وجود 180 موقوفه در شهرستان های همدان و فامنین