مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 دی 1400 ساعت 10:402021-12-30سياسي

صدرالدین الهی و 50 سال صدرنشینی!


در پی درگذشت صدرالدین الهی، استاد روزنامه نگاری ایران، ابراهیم زاهدی مطلق، نویسنده و روزنامه نگار در یادداشتی از او نوشته است.

یادداشت ابراهیم زاهدی مطلق در وصف دکتر صدرالدین الهی که آن را در اختیار ایسنا قرار داده به شرح زیر است: صدرالدین الهی و 50 سال صدرنشینی! دکتر صدرالدین الهی روزنامه نگارِ.

درگذشت.

ابتدا ببینیم از جمله خبری بالا چه چیزهایی می شود کم کرد و چه کلماتی می شود به آن افزود؛ بی شک برداشتن واژه دکتر به صدرالدین الهی می افزاید چون بیشتر از دکترا داشت، هم از حیث دانش، هم از حیث شاگردان، هم از جنبه جامع الاطراف بودن و به ویژه از منظرِ نظر و دیدگاه و دکترین داشتن.

حالا ببینیم چه صفاتی به او می شود افزود؛ استاد رسانه، پیشگام پاورقی نویسی (ژانر جدید و مدرن دهه های 20 و 30)، روزنامه نگار متخصص در گزارش و گفت وگو، انسانی بااخلاق و متعهد به حرفه و همکاران و.

شاید این زنجیره را بشود دو سه حلقه دیگر اضافه کرد اما اهمیتی بیش از قبلی ها ندارند.

برای من به عنوان روزنامه نگاری که غیرمستقیم از او آموخته ام، مهم ترین وجه اهمیت او این است که زنده یاد تورج لارودی (از حسابی ترین و شریف ترین روزنامه نگاران عصر ما) برای هر حرف حسابش - اعم از اخلاقیات و دانش روزنامه نگاری و داستان شناسی - گذری به آموزه های الهی داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدرالدین الهی و 50 سال صدرنشینی!

صدرالدین الهی و 50 سال صدرنشینی!