مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 دی 1400 ساعت 10:002021-12-30بين الملل

بلینکن یورش پلیس هنگ کنگ به دفتر یک رسانه دموکراسی خواهان را محکوم کرد


یک روز پس از یورش پلیس هنگ کنگ به دفتر رسانه اینترنتی دموکراسی خواهان به نام استند نیوز که از سوی وزیر امور خارجه آمریکا محکوم شده است، - یک روز پس از یورش پلیس هنگ کنگ به دفتر رسانه اینترنتی دموکراسی خواهان به نام "استند نیوز" که از سوی وزیر امور خارجه آمریکا محکوم شده است، پلیس هنگ کنگ امروز (پنج شنبه) اعلام کرد که آنها رسما دو تن را به "دسیسه چینی برای انتشار مطالب فتنه انگیزانه" متهم کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از آکسیوس، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت: هنگ کنگ سابقا از آزادی هایی برخوردار بود که سبب شد این دولتشهر به عنوان یک مرکز جهانی در زمینه های مالی، تجاری، آموزشی و فرهنگی شکوفا شود؛ اما از سال گذشته که دولت چین یک قانون امنیت ملی سختگیرانه را تصویب کرد، همه این آزادی ها نقض شده اند.

پس از حمله 200 افسر پلیس امنیت ملی هنگ کنگ به دفتر رسانه اینترنتی استند نیوز که منجر به بازداشت شش تن شد، این رسانه حامی دموکراسی از تعطیلی دفترش در این دولتشهر خبر داد.

پلیس هنگ کنگ در بیانیه ای تصریح کرد مجوز تفتیش و توقیف تجهیزات خبرنگاری مربوطه را داشته است.

بلینکن از حزب حاکم کمونیست چین و مقامات هنگ کنگ خواست تا هدف گیری رسانه های آزاد و مستقل این دولتشهر را متوقف و فورا خبرنگاران و مدیران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلینکن یورش پلیس هنگ کنگ به دفتر یک رسانه دموکراسی خواهان را محکوم کرد

بلینکن یورش پلیس هنگ کنگ به دفتر یک رسانه دموکراسی خواهان را محکوم کرد