مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 دی 1400 ساعت 09:552021-12-30سياسي

9 دی روز امتحان خواص و مردم/ شیرازی ها پیشگام در خاموشی آتش فتنه


اغتشاشات پس از انتخابات 88 که با حمله به عزاداران حسینی به اوج رسیده بود، با حضور انقلابی مردم پایان یافت و مردم شیراز پیشتاز این حضور در هشتم دی ماه 88 شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، هفت ماه از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری گذشته بود، اعتراضات اولیه با قانون شکنی دو نامزد مغلوب به اغتشاش تبدیل شده و هر روز عده ای در خیابان های کلانشهرها آشوب و ناامنی ایجاد می کردند.

شعارهای آشوبگران توسط مقامات کشورهای متخاصم تکرار می شد، دیگر پرده ها کنار رفته و اهداف آشوب گران مشخص شده بود.

تقابل میان دو نامزد جای خود را به تلاش برای براندازی داد؛ بغض و کینه ای که در مراسم عزای تاسوعا و عاشورای حسینی آشکارا خود را نشان داد.

زمان امتحان بود، عوام و خواص جامعه باید خط خود را مشخص می کردند و این گونه بود که عده ای از خواص چه به عنوان فتنه گر، چه به عنوان ساکتان فتنه مهر رسوایی برای همیشه بر پیشانی شان خورد، اما مردم در سراسر کشور، خودجوش و با فهم درست مسئله و زمان شناسی به موقع، روزهای 8، 9 و 10 دی ماه به خیابان ها آمدند و همه یک شعار داشتند: مرگ بر فتنه گر در حالیکه آشوب ها در آستانه هشتمین ماه قرار داشت و هنوز فتنه گران آزادانه رفت و آمد داشتند اما حضور مردم که به عنوان اتمام حجت با آشوب گران و نقاط ثقل آشوب بود و پایان هفت ماه تحم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

9 دی روز امتحان خواص و مردم/ شیرازی ها پیشگام در خاموشی آتش فتنه

9 دی روز امتحان خواص و مردم/ شیرازی ها پیشگام در خاموشی آتش فتنه