مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 دی 1400 ساعت 08:352021-12-30اقتصادي

افزایش واردات برق برای عبور از زمستان


مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: تلاش برای افزایش واردات برق از جمله اقدام هایی است که با هدف تامین برق زمستانی در دستور کار قراردارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، پیشتر وزیر نیرو با تاکید بر آمادگی برای توسعه و تداوم تبادل برق بین ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: مطالعاتی در زمینه همکاری ایران، آذربایجان و روسیه درباره برق انجام شده و این آمادگی از سوی ایران برای آغاز همکاری درخصوص سنکرون شبکه های برق این کشورها وجود دارد.

همچنین 23 آذرماه مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفته بود: خط دوم انتقال برق از ترکمنستان به مدار آمده است که همین امر موجب افزایش واردات برق از این کشور و به دنبال آن کاهش مصرف سوخت در زمستان خواهد شد.

آرش کردی در نشست تخصصی مدیران صنعت برق و انرژی افزود: به مدار آمدن خط دوم ترکمنستان و افزایش واردات از این کشور، موجب کاهش روزانه یک میلیون لیتری مصرف سوخت می شود.

در همین ارتباط مسعود صادقی مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر با اشاره به اقدم های انجام شده برای گذر از زمستان، گفت: آرایش بهینه تولید نیروگاه ها با اولویت نیروگاه های پربازده، افزایش تقریباً 2 برابری واردات برق، قطع بار مراکز مجاز استخراج رمزارز، تشدید در برخورد با مرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش واردات برق برای عبور از زمستان

افزایش واردات برق برای عبور از زمستان