مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 دی 1400 ساعت 08:352021-12-30سياسي

ماهواره بر «سیمرغ» با موفقیت به فضا پرتاب شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید احمد حسینی سخنگوی فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح ضمن اعلام این خبر، گفت: پس از دستیابی کشور به توانمندی بومی فضایی و ایجاد قابلیت پرتاب ماهواره های کوچک با ماهواره بر های سفیر و قاصد، - سخنگوی فضایی وزارت دفاع اعلام کرد: ماهواره بر سیمرغ سه محموله تحقیقاتی را با موفقیت به فضا پرتاب کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید احمد حسینی سخنگوی فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح ضمن اعلام این خبر، گفت: پس از دستیابی کشور به توانمندی بومی فضایی و ایجاد قابلیت پرتاب ماهواره های کوچک با ماهواره بر های سفیر و قاصد، توسعه پرتابگر های با قابلیت بالاتر مد نظر قرار گرفت و در همین راستا طراحی و توسعه پایگاه فضایی حضرت امام خمینی (ره) و ماهواره بر سیمرغ در برنامه صنعت فضایی کشور قرار گرفت.

وی در خصوص عملکرد ماهواره بر سیمرغ، افزود: در این پرتاب عملکرد اجزای پایگاه فضایی و عملکرد مراحل ماهواره بر به درستی انجام و در نهایت اهداف تحقیقاتی مد نظر از این پرتاب محقق شد.

سخنگوی فضایی وزارت دفاع تاکید کرد: در این مأموریت تحقیقاتی فضایی، برای نخستین بار سه محموله تحقیقاتی به صورت همزمان به ارتفاع 470 کیلومتری و با سرعت 7350 متر بر ثانیه پرتاب و محقق گردید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماهواره بر «سیمرغ» با موفقیت به فضا پرتاب شد

ماهواره بر «سیمرغ» با موفقیت به فضا پرتاب شد