مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 دی 1400 ساعت 23:552021-12-29بين الملل

انتقاد ترکیه از برخورد یونان با پناهجویان و انفعال اتحادیه اروپا


انتقاد ترکیه از برخورد یونان با پناهجویان و انفعال اتحادیه اروپا - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، حزب حاکن ترکیه شامگاه چهارشنبه سیاست دولت یونان در عقب راندن غیرقانونی پناهجویان به سمت مرزهای ترکیه و سهل انگاری اتحادیه اروپا در قبال این وضعیت را محکوم کرد.

عمر چلیک سخنگوی حزب عدالت و توسعه طی نشست خبری، در این باره گفت که عقب راندن غیرقانونی مهاجران توسط یونان، دلیل اصلی افزایش اخیر مرگ و میر آنها در دریای اژه است.

به نوشته خبرگزاری آناتولی ، چلیک با گرفتن انگشت اتهام بی توجهی و انفعال به سمت کشورهای اروپایی گفت: سیاست عقب راندن مداوم از سوی یونان، که توسط سازمان گارد مرزی و ساحلی اتحادیه اروپا تسهیل می شود، باعث شد پناهجویان راه خود را به مسیر خطرناک تر و طولانی تر ایتالیا تغییر دهند .

وی درباره تنش های جاری بین روسیه و اوکراین نیز اظهار داشت که ترکیه به صلح و ثبات در دریای سیاه اهمیت زیادی می دهد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی حزب حاکم ترکیه توضیح داد: ما امیدواریم زمینه ای ایجاد شود که تمامیت ارضی اوکراین را حفظ و نگرانی های آشکار ناتو و روسیه را برطرف کند .

به نوشته آناتولی، چلیک همچنین با اشاره به عادی سازی روابط بین ترکیه و ارمنستان، تصریح کرد سردار قلیچ فرستاده ویژه ترکیه به زودی با همتای ارمنی خود برای گف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد ترکیه از برخورد یونان با پناهجویان و انفعال اتحادیه اروپا

انتقاد ترکیه از برخورد یونان با پناهجویان و انفعال اتحادیه اروپا