مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 دی 1400 ساعت 15:302021-12-29بين الملل

نخست وزیر عراق پایان کار نیروهای ائتلاف ضد داعش را اعلام کرد


«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق امروز (چهارشنبه) در توییتی نوشت: ماموریت های نظامی نیروهای ائتلاف بین المللی به پایان رسید و تمامی نیروها و تجهیزات نظامی آن ها از عراق خارج شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق پایان ماموریت های نظامی نیروهای ائتلاف بین المللی و تکمیل خروج آن ها از این کشور را اعلام کرد.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق امروز (چهارشنبه) در توییتی نوشت: ماموریت های نظامی نیروهای ائتلاف بین المللی به پایان رسید و تمامی نیروها و تجهیزات نظامی آن ها از عراق خارج شد.

وی افزود: بر اساس نتایج گفت وگوهای راهبردی، نقش نیروهای ائتلاف [ در عراق ] به مشاوره و پشتیبانی محدود شده است.

نخست وزیر عراق اضافه کرد: ما از کشورها و فرماندهی نیروهای ائتلاف بین المللی، همسایگان و شرکای خود در جنگ علیه داعش تشکر می کنیم و بر آمادگی نیروهای خود برای دفاع از مردم عراق تاکید می کنیم.

پارلمان عراق در پی اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و شهید حاج ابومهدی المهندس نائب رییس پیشین سازمان الحشد الشعبی عراق در دی ماه 98، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد اما آمریکا بر نقض این مصوبه و باقی ماندن در خاک عراق اصرار کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر عراق پایان کار نیروهای ائتلاف ضد داعش را اعلام کرد

نخست وزیر عراق پایان کار نیروهای ائتلاف ضد داعش را اعلام کرد