مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 دی 1400 ساعت 14:152021-12-29اقتصادي

آغاز عملیات اجرایی واحد بخار نیروگاه رودشور از هفته آینده


مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایران گفت: هفته آینده عملیات اجرایی ساخت بخش بخار نیروگاه رودشور مجدد با سرعت بیشتری آغاز خواهد شد.

- به نقل از وزارت نیرو، حسن طرزطلب، مدیرعامل برق حرارتی اظهار کرد: فاز نخست نیروگاه رودشور با برخورداری از سه واحد گازی به ظرفیت 792 مگاوات در سال 1386 به بهره برداری رسیده و اکنون روند ساخت فاز دوم این مجموعه با برخورداری از یک واحد بخار 345 مگاواتی و تبدیل این نیروگاه به یک مجموعه سیکل ترکیبی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: بازده بخش بخار این نیروگاه حدود 57 درصد و ضریب دسترسی آن 95 درصد است که با تبدیل این مجموعه به یک نیروگاه سیکل ترکیبی سالیانه حدود 720 میلیون مترمکعب در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد.

مدیرعامل برق حرارتی گفت: پیشرفت پروژه بخش بخار نیروگاه حدود 68 درصد است و روند ساخت این واحد از چندی قبل متوقف شده بود که مقرر شد از هفته آینده کار عملیات اجرایی این بخش مجدد با سرعت مناسبی آغاز شود و از سوی مقابل سرمایه گذار پروژه نیز LC طرح را تمدید و تا انتهای دی ماه قابل برداشت کند.

وی افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده مقرر شد با تسریع در عملیات اجرایی این پروژه از سوی گروه مپنا بتوانیم واحد بخار 345 مگاواتی این نیروگاه را زمستان سال آینده به شبکه سراسری برق کشور متصل کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز عملیات اجرایی واحد بخار نیروگاه رودشور از هفته آینده

آغاز عملیات اجرایی واحد بخار نیروگاه رودشور از هفته آینده