مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 دی 1400 ساعت 12:302021-12-29بين الملل

گوردون براون: افغانستان بزرگترین بحران انسانی زمان است


نخست وزیر سابق انگلیس با اشاره به وضعیت افغانستان پس از خروج آمریکا گفت، غرب خوابگردی است که دارد به سوی بزرگترین بحران انسانی زمان گام برمی دارد.

- نخست وزیر سابق انگلیس با اشاره به وضعیت افغانستان پس از خروج آمریکا گفت، غرب "خوابگردی است که دارد به سوی بزرگترین بحران انسانی زمان" گام برمی دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گوردون براون، نخست وزیر سابق انگلیس در یادداشتی برای نشریه تایمز هشدار داد، افغانستان در لبه پرتگاه سقوط اقتصادی و فروپاشی اجتماعی قرار دارد و از جامعه جهانی خواست بزرگترین کمک انسانی که تا به حال به یک ملت شده را به این کشور اختصاص دهد.

براون گفت، بیش از نیمی از جمعیت افغانستان با گرسنگی مفرط مواجه است، از جمله یک میلیون کودک که در خطر مرگ بر اثر گرسنگی قرار دارند.

او به آمار سازمان ملل و صندوق بین المللی پول اشاره کرد که می گویند اقتصاد افغانستان در سال میلادی آینده، 20 تا 30 درصد ضعیف تر خواهد شد؛ براون این آمار را بی سابقه دانست.

این سیاستمدار پیشین انگلیس گفت: هیچ کشوری در دوران اخیر از چنین فقر جهانی ای که احتمالا قرار است گریبان افغانستان را بگیرد، رنج نبرده است.

براون خاطرنشان کرد: جالب اینجاست که در حالی تقریبا تمامی شهروندان افغانستان به این سرنوشت شوم محکوم شده اند که تمامی مجامع بین الملل وعد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوردون براون: افغانستان بزرگترین بحران انسانی زمان است

گوردون براون: افغانستان بزرگترین بحران انسانی زمان است