مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 دی 1400 ساعت 11:302021-12-29اقتصادي

نگران زلزله ی تبریز هستیم


مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با بیان این که نگران زلزله ی تبریز هستیم، گفت: کشور و استان ما حادثه خیز است در حالی که یک چهارم جمعیت شهر تبریز در بافت فرسوده و حاشیه نشین مستقر هستند، - نیاز است اقدامات لازم در رابطه با شهرسازی با سرعت زیادی انجام شود.

محمدباقر هنربر در همایش روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی ، گفت: متاسفانه در حادثه ی زلزله ی بم سال 82، نزدیک به 70 هزار نفر از هم وطنان عزیز جان خود را از دست دادند و 100 درصد اماکن مسکونی تخریب شدند.

وی بیان کرد: بعد از حوادث همواره نیاز داریم نقاط قوت و ضعف خود را بررسی کنیم که البته علی رغم انجام اقدامات زیاد در کشور زمانی که حادثه ای رخ می دهد متوجه می شویم که دچار ضعف هستیم.

وی افزود: زلزله ی بم در سال 82 تلفات زیادی داشت که در مقابل آن آموزش های زیاد و همکاری مردم عزیز، اقدامات شایسته ای در کشور در بحث تاب آوری شهری و آموزش های مختلف توسط تمامی دستگاه ها انجام شد.

وی بیان کرد: حدود 10 سالی می شود قانون مدیریت بحران در مجلس تصویب نشده است و دستگاه ها بلاتکلیف هستند چرا که براساس آن وظایفی برای دستگاه ها مشخص نشده است هرچند علی رغم مشخص نشدن وظایف، تمامی دستگاه ها در زمان وقوع حادثه ای پای کار هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگران زلزله ی تبریز هستیم

نگران زلزله ی تبریز هستیم