مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 دی 1400 ساعت 10:302021-12-29پزشكي

علل ابتلا به سرطان پستان چیست؟


سرطان سینه یا پستان یکی از شایع ترین سرطان ها در بین خانم هاست و علائم هشداردهنده ای دارد که خانم ها باید به آن توجه کنند.

- جی پلاس؛ سرطان پستان عملکرد تقسیم سلولی در سلول های پستان را مختل می کند و سلول های سرطانی پستان در فرد مبتلا بدون کنترل و بیش از حد تکثیر می شوند، اغلب سرطان پستان از مجراها(مسیر انتقال شیر) یا لوبول (غده های شیری) پستان آغاز می شود، سلول های سرطانی می توانند از طریق رگ های خونی و مسیرهای لنفاوی به سمت بیرون از پستان حرکت کنند و در بقیه بدن پخش شوند، در این حالت است که می گوییم متاستاز اتفاق افتاده است.

چند درصد زنان به سرطان پستان مبتلا می شوند؟ مهر نوشت؛ حسن رودگری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مدیر پژوهش سازمان نظام پزشکی کشور در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره سرطان پستان و شیوع آن در زنان اظهار کرد: سرطان پستان شایع ترین سرطان بانوان در جهان است که تقریبا حدود بیست و پنج درصد از کل سرطان های رایج زنان را به خود اختصاص داده است.

سرطان های شایع در بین زنان به ترتیب عبارتند از پستان، روده بزرگ، ریه و دهانه رحم که مجموعا نزدیک به 50 درصد از تمامی سرطان های زنان را تشکیل می دهند البته این آمار غربی است و در آن محاسبه سرطان های غیرملانومی پوست لحاظ نشده است، هرچند در شرق این آمار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علل ابتلا به سرطان پستان چیست؟

علل ابتلا به سرطان پستان چیست؟