مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 دی 1400 ساعت 09:502021-12-29فرهنگي

عثمان محمدپرست سوژه یک کتاب شد/ پژوهشی در مناقب خوانی مهدوی


یکی از پژوهشگران و مدرسان شناخته شده حوزه موسیقی نواحی از انتشار دو اثر پژوهشی – تصویری در حوزه موسیقی مقامی خراسان و مناقب خوانی مهدوی خبر داد.

- هوشنگ جاوید پژوهشگر شناخته شده موسیقی کشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح تازه ترین فعالیت های خود در عرصه موسیقی بیان کرد: مدتی پیش در ادامه پروژه مشاهیر موسیقی خراسان که به همت حوزه هنری استان خراسان رضوی در حال انجام است، پروژه عثمان محمدپرست از هنرمندان برگزیده موسیقی نواحی خراسان با نام خنیاگر تنها به اتمام رسانده و آن را تحویل دادم.

این پروژه در برگیرنده نکات متفاوتی از زندگی هنری استاد عثمان محمد پرست است که می تواند برای علاقه مندان موسیقی اقوام جالب توجه باشد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از پروژه هایی که به تازگی با حمایت مرکز موسیقی حوزه هنری آن را آغاز کرده ام و می توانم اذعان کنم که یکی از مهم ترین پروژه هایی است که طی سال های اخیر روی آن متمرکز شده ام، پروژه مناقب خوانی مهدوی است.

پروژه ای که با حضور تعدادی از هنرمندان افغانستانی در قالب قوالی اجرا می شود و قرار است به صورت صوتی و تصویری توسط حوزه هنری پیش روی مخاطبان قرار گیرد.

این پژوهشگر گفت: این برنامه اولین بار است که در حال تجربه شدن است و اثری در حوزه قوالی و آوازهای هراتی است که من آن را بر اساس حوصله کم م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عثمان محمدپرست سوژه یک کتاب شد/ پژوهشی در مناقب خوانی مهدوی

عثمان محمدپرست سوژه یک کتاب شد/ پژوهشی در مناقب خوانی مهدوی