مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 دی 1400 ساعت 16:102021-12-28اجتماعي

تأیید حضور انسان دوران پارینه سنگی در اشکفت شیراز


نتایج مقدماتی فصل دوم کاوش به منظور لایه نگاری در اشکفت قدبرمشور شیراز، بیانگر استفاده کوتاه مدت ولی متناوب غار به وسیله انسان در اواخر دوران پارینه سنگی میانی و اوایل پارینه سنگی جدید است.

- به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، فصل دوم کاوش به منظور لایه نگاری در اشکفت قدبرمشور شیراز به سرپرستی مشترک محسن زیدی از دانشگاه توبینگن آلمان و سیروس برفی انجام گرفت.

سیروس برفی سرپرست هیأت باستان شناسی 7 دی 1400 با اعلام این خبر، هدف از انجام گمانه زنی در اشکفت قدبرمشور را مشخص کردن وضعیت توالی فرهنگی محوطه و تعیین عرصه و حریم به منظور پیشگیری از تخریب های بیشتر در محوطه و اطراف آن اعلام کرد.

این باستان شناس افزود: با توجه به اهمیت یافته های به دست آمده در طی فصل اول که در پاییز و زمستان سال 1399 انجام شد و همچنین نا تمام ماندن لایه نگاری داخل غار، فصل دوم کاوش با هدف ادامه لایه نگاری در داخل غار با مجوز پژوهشگاه انجام شد.

او اظهار کرد: استان فارس و به خصوص دشت میانکوهی شیراز در جنوب کوه های زاگرس جزو اولین مناطق ایران است که طی بررسی های باستان شناختی حدود 80 سال پیش، استقرار انسان در دوران پارینه سنگی در آن گزارش شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأیید حضور انسان دوران پارینه سنگی در اشکفت شیراز

تأیید حضور انسان دوران پارینه سنگی در اشکفت شیراز