مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 دی 1400 ساعت 14:352021-12-28اقتصادي

سطح مبادلات تجاری ایران و عراق ارتقا می یابد


توسعه مبادلات تجاری و تسهیل امر صادرات در پایانه های مرزی بین استان های آذربایجان غربی و اربیل کردستان عراق تقویت و افزایس پیدا خواهد کرد.

- ، نصرالله رشنودی عصر چهارشنبه در جریان سفر هیئت اقتصادی اقلیم کردستان عراق به شهرستان مهاباد اظهار کرد: وجود پایانه های مرزی بین طرفین و همچنین پتانسیل قوی در مرز تمرچین و حاج عمران نقطه مشترک منافع این 2 کشور همسایه است که در راستای تقویت و افزایش تردد تجاری تفاهم نامه ای نیز منعقد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر مبادلات تجاری، وجود مشترکات فرهنگی و اجتماعی بین اقلیم کردستان عراق و استان های مرزی ایران از جمله آذربایجان غربی موجب شده تبادل و همکاری بسیار نزدیکی بین طرفین فراهم و زمینه لازم برای یک توسعه همه جانبه فراهم شود.

سرکنسول ایران در اربیل عراق، رابطه جمهوری اسلامی با منطقه شمال عراق را روابط مستحکم و پایدار عنوان کرد و افزود: امیدواریم این نشست ها سبب ارتقای بیش از پیش روابط، مراودات و تعامل بین طرفین شود.

رشنودی با ابراز علاقه هیئت عراقی در بازدید از شهرهای آذربایجان غربی اظهار کرد: بازدید از شهرک های صنعتی و همچنین مجتمع پتروشیمی مهاباد مورد استقبال هیأت عراقی قرار گرفته تا بیش از پیش زمینه تبادل و همکاری در سطوح مختلف از جمله تبادلات تجاری تسهیل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سطح مبادلات تجاری ایران و عراق ارتقا می یابد

سطح مبادلات تجاری ایران و عراق ارتقا می یابد