مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 دی 1400 ساعت 12:352021-12-28اجتماعي

خطر100درصدی گسل طرشت در تهران/حرکت بزرگراه یادگار امام در امتداد گسل نیاوران


یک زلزله شناس از خطر صدردصدی گسل طرشت در تهران خبر داد و گفت: بزرگراه یادگار امام درست در امتداد انتهای گسل نیاوران حرکت می کند و این بزرگراه در راستا و امتداد آن است.

- یک زلزله شناس از خطر صدردصدی گسل طرشت در تهران خبر داد و گفت: بزرگراه یادگار امام درست در امتداد انتهای گسل نیاوران حرکت می کند و این بزرگراه در راستا و امتداد آن است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر عباسی در وبینار تخصصی اهم اقدامات کاهش خطر در شهرتهران که پیش از ظهر امروز در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، گفت: پیشینه تاریخی می گوید که تهران در خطر زلزله است و در جایی که قبلا زلزله آمده است، باز هم خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه گفته می شود، تهران هر 200 سال می لرزد، اظهارکرد: این جمله هم درست و هم غلط است.

غلط است چون نمی گوید کدام گسل تهران چشمه زلزله است و کدام گسل باعث تخریب ری شده است؛ اما درست است چون اگر بویین زهرا هم زلزله بیاید تهران می لرزد.

این عضو پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی ادامه داد: دیرینه لرزه شناسی به ما فسیل زلزله ها را نشان می دهد و به ما می گوید که سوابق زلزله چه بوده و در آینده چه خواهد بود.

امروز برای برآورد خطر، اندازه آهنگ جابجایی گسل ها و اینکه چند میلیمتر در سال حرکت می کنند شاخصی است که می تواند به ما کمک کند تا خطر زمین لر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر100درصدی گسل طرشت در تهران/حرکت بزرگراه یادگار امام در امتداد گسل نیاوران

خطر100درصدی گسل طرشت در تهران/حرکت بزرگراه یادگار امام در امتداد گسل نیاوران