مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 دی 1400 ساعت 09:302021-12-28فناوري

افزایش محبوبیت لینوکس در سال 2022


یافته های مؤسسه تحقیقاتی گارتنر نشان می دهد در سال 2022 استفاده از لینوکس با هدف ارتقای امنیت بیشتر شده و برنامه نویسان نرم افزارهای منبع باز هم شرایط بهتری خواهند داشت.

- به نقل از زد دی نت، گارتنر بر این باور است که در سال 2022 استفاده از سیستم عامل لینوکس برای ارائه خدمات کلود هم بیشتر می شود و حتی در سرویس ازور مایکروسافت از لینوکس و نرم افزارهای منبع باز استفاده می شود.

هم اکنون در تمامی 500 ابررایانه برتر جهان از لینوکس استفاده می شود و انتظار می رود روند محبوبیت لینوکس بر روی این نوع رایانه ها در سال 2022 نیز ادامه یابد.

استفاده از لینوکس بر روی رایانه های رومیزی نیز در حال افزایش است و آمار منتشر شده توسط برخی سایت های اینترنتی از رشد 20 تا 30 درصدی کاربران لینوکس خبر می دهد و این در حالی است که تعداد کاربران ویندوزی همین سایت ها تا 3 درصد هم کاهش یافته است.

بررسی های گارتنر نشان می دهد تا سال 2025 بیش از 70 درصد از شرکت های تجاری صرف هزینه بر روی سیستم های منبع باز را افزایش می دهند و علت این مساله رشد ارائه خدمات نرم افزاری کلود به جای استفاده از روش سنتی نصب نرم افزار بر روی رایانه ها است.

گارتنر همچنین پیش بینی کرده که بیش از 70 درصد از نرم افزارهای خانگی با استفاده از پایگاه های داده منبع باز توسعه یابند و همزمان 50 درصد از پای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش محبوبیت لینوکس در سال 2022

افزایش محبوبیت لینوکس در سال 2022