مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 دی 1400 ساعت 09:252021-12-28اجتماعي

خسارت زاترین نوع مگس میوه مدیترانه ای در سیاهو مشاهده شد


کارشناس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان گفت: خسارت زاترین نوع مگس میوه مدیترانه ای (Ceratitis capitata) در منطقه سیاهو هرمزگان شناسایی و تایید شد.

- در طی بررسی نمونه های مگس میوه شکار شده توسط تله های نصب شده علاوه بر وجود مگس میوه جنس باکتروسرا، نمونه هایی از مگس میوه مدیترانه ای نیز در تله ها شناسایی و تایید شد.

به گفته باقری، مگس مدیترانه ای با نام علمی (Ceratitis capitata (Wiedemann و نام مستعار Medfly یکی از مخرب ترین گونه ی حشرات آفت در جهان است.

این گونه به دلیل پراکندگی وسیع در سطح جهان، تکثیر بسیار سریع، تحمل آب و هوای سردتر نسبت به سایر گونه های مگس میوه و طیف گسترده تر میزبان های گیاهی، در بین گونه های مهم اقتصادی مگس میوه دارای رتبه نخست خسارتزایی است.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات افزود: مگس میوه مدیترانه؛ آفتی چند میزبانه (پلیفاژ) است که می تواند از میوه بیش از یک هزار گونه گیاهی تغذیه کند.

لاروهای این آفت، قادرند از میوه بسیاری از درختان سردسیری، نیمه گرمسیری، گرمسیری و برخی سبزیجات تغذیه کنند، امّا از آفات اصلی و مهم مرکبات محسوب می شوند.

وی خاطرنشان کرد: لاروها از گوشت میوه میزبان تغذیه کرده و در نهایت کل میوه به یک توده آبدار و غیرقابل استفاده تبدیل می شودو در صورت عدم مبارزه به موقع و صحیح با این آفت، بیش از 86 در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت زاترین نوع مگس میوه مدیترانه ای در سیاهو مشاهده شد

خسارت زاترین نوع مگس میوه مدیترانه ای در سیاهو مشاهده شد