مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 دی 1400 ساعت 08:452021-12-28پزشكي

تزریق واکسن آنفلوانزا برای گروه های پرخطر ضروری است


مدیر گروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گروه های پرخطر و افراد دارای بیماری های زمینه ای ضروری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سیمین خیاط زاده افزود: بر این اساس کودکان 6 ماه تا 6 سال، سالمندان بالای 60 سال، کادر درمان، افراد دارای نقص ایمنی یا مبتلا به بیماری های مزمن کلیوی، کبدی، دیابت، زنان باردار به ویژه افرادی که سه ماهه دوم و سوم آنها مصادف با شیوع آنفلوانزا است، در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا قرار دارند.

وی از شناسایی موارد مثبت ابتلاء به ویروس آنفلوانزا در آذربایجان شرقی خبر داد و با اشاره به اینکه آنفولانزا یک بیماری ویروسی و مسری است، افزود: این بیماری مجاری تنفسی مانند گلو، بینی و ریه ها را درگیر کرده و در برخی موارد ممکن است خفیف و گاهی شدید باشد که در موارد شدید حتی می تواند منجر به مرگ شود، لذا گروه های پرخطر مانند کودکان، سالمندان و بیماران قلبی ریوی در مواجهه با این بیماری در معرض خطر بیشتری قرار می گیرند.

خیاط زاده اظهار داشت: ویروس آنفلوانزا به صورت مستقیم و غیرمستقیم فرد سالم را مبتلا می کند که در حالت مستقیم ویروس آنفلوانزا از طریق قطرات ناشی از عطسه، سرفه و صحبت کردن فرد بیمار در محیط منتشر شده و افرادی که در فاصله یک متری یا کمتر در کنار مریض قرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تزریق واکسن آنفلوانزا برای گروه های پرخطر ضروری است

تزریق واکسن آنفلوانزا برای گروه های پرخطر ضروری است