مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 دی 1400 ساعت 08:452021-12-28پزشكي

چند نکته مهم درباره ورزش کردن


 به گفته پزشک ورزشی هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه بهترین ورزش، ورزشی است که ملایم و پیوسته باشد و علائمی همچون بالا رفتن ضربان قلب، تند شدن تنفس و سرخ شدن گونه ها را به همراه داشته باشد.

-   دکتر هوشنگ بهمنی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به تاثیرات ورزش بر سلامت بدن، اظهار کرد: ورزش کردن باعث گردش خون، عرق کردن و دفع سموم از بدن، تنظیم سیستم قلبی، عروقی و لنفاوی، رفع استرس و تنظیم متابولیسم بدن می شود.

وی افزود: بررسی ها و پژوهش های صورت گرفته نشان می دهد اهمیت ورزش برابر با اهمیت تغذیه در افراد است.

این پزشک ورزشی ادامه داد: ورزش ضربان قلب افراد و میزان گردش خون را بالا می برد که این کار باعث افزایش حرارت بدن شده و زمینه سوخت و ساز را فراهم می کند و در نهایت بدن برای تامین انرژی از دست رفته خود به کالری نیاز پیدا می کند که آن را از چربی های شکم و قند ذخیره شده در خون می گیرد.

وی با بیان اینکه ورزش نه تنها از نظر جسمی بلکه از نظر روحی و روانی نیز به افراد کمک می کند، عنوان کرد: طی دوسال اخیر که شاهد شیوع بیماری کرونا هستیم، افسردگی و میزان استرس در افراد زیاد شده و تنش ها افزایش یافته، بنابراین ورزش می تواند از این نظر هم به سلامت روحی و روانی افراد کمک کند و شادی و نشاط را در آنها بوجود آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند نکته مهم درباره ورزش کردن

چند نکته مهم درباره ورزش کردن