مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 دی 1400 ساعت 05:102021-12-28سياسي

ایران می تواند در 75 سال آینده پیشران توسعه علمی در جهان اسلام باشد


ایران می تواند در 75 سال آینده پیشران روشنگری و توسعه علمی در جهان اسلام باشد و این امر مستلزم دوری از غرور کاذب و روی آوردن به تأمین نیازمندی های نسل های آینده برای شکوفایی است.

- استاد دانشگاه صنعتی شریف گفت: ایران می تواند در 75 سال آینده پیشران روشنگری و توسعه علمی در جهان اسلام باشد و این امر مستلزم دوری از غرور کاذب و روی آوردن به تأمین نیازمندی های نسل های آینده برای شکوفایی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر رضا منصوری به تبیین جایگاه علم در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پرداخت و با اشاره به تاریخچه علم در نظام سیاسی بشر گفت: در حدود 750 سال پیش رشیدالدین فضل الله از لزوم حمایت دولت ها از علم صحبت کرد که بسیاری آن را اولین توصیه در تاریخ جهان برای نقش دولتها در حمایت از علم می دانند و حدود 75 سال پیش در سال 1324 برای اولین بار در دنیای مدرن، وانوار بوش خواست دولت آمریکا در علم سرمایه گذاری مهمی کند.

بدین منظور، فرهنگستان های آمریکا سندی برای علم در 75 سال آینده منتشر کردند و دولت ایالات متحده اولین سرمایه گذاری عظیم را در این حوزه شروع کرد.

استاد دانشگاه صنعتی شریف با تعریف واژه علم گفت: در اینجا علمی مد نظر است که توان و ابزار تفکر است و همراه با خلاقیت و نوآوری به بالندگی جوامع می انجامد نه علمی که آگاهی مطلق تلقی شود و یا مترادف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران می تواند در 75 سال آینده پیشران توسعه علمی در جهان اسلام باشد

ایران می تواند در 75 سال آینده پیشران توسعه علمی در جهان اسلام باشد