مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 دی 1400 ساعت 21:452021-12-27بين الملل

دبیر کل اتحادیه عرب: تمامیت ارضی سوریه در حقوق بین الملل تثبیت شده است


دبیر کل اتحادیه عرب طرح توسعه شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه را محکوم کرد و گفت که تمامیت ارضی سوریه در حقوق بین المللی تثبیت شده است و قابل چانه زنی نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب، مصوبه ، ابوالغیط تاکید کرد که طرح های رژیم صهیونیستی نقض آشکار قوانین بین المللی است که جولان را جزء خاک سوریه می خواند که در سال 1967 به اشغال درآمده است.

وی تاکید کرد که شناسایی رژیم اشغالگر از سوی این و آن کشور این واقعیت را تغییر نمی دهد که این اشغالگری توسط جامعه بین المللی رد شده و توسط قوانین بین المللی تایید نشده است.

دبیر کل اتحادیه عرب گفت:صرف نظر از اوضاع جاری در سوریه و وضعیت آن در اتحادیه عرب، یکپارچگی منطقه ای و تمامیت ارضی سوریه در حقوق بین الملل تثبیت شده است و قابل چانه زنی یا زیر سوال بردن نیست.

از سوی دیگر، یک منبع رسمی در دبیرخانه اتحادیه عرب اعلام کرد: قصد کابینه اسراییل برای ساخت بیش از 7 هزار واحد مسکونی در جولان اشغالی سوریه، رویکرد و دستور کار این رژیم را نشان می دهد که  حل و فصل مسالمت آمیز بر اساس مرزهای 1967 را به رسمت نمی شناسد، بلکه خواهان گسترش شهرک سازی، چه در کرانه باختری اشغالی و چه در جولان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دبیر کل اتحادیه عرب: تمامیت ارضی سوریه در حقوق بین الملل تثبیت شده است

دبیر کل اتحادیه عرب: تمامیت ارضی سوریه در حقوق بین الملل تثبیت شده است