مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 دی 1400 ساعت 17:352021-12-27اقتصادي

خبری از گرانی قیمت بنزین نیست؛ فقط 15 لیتر بنزین 1500 تومانی برای هر کارت ملی


پس از اینکه در روز های پایانی پاییز، نامه ای به امضای معاون اقتصادی رییس جمهور با محتوایی در خصوص اجرای آزمایشی طرح بازتوزیع یارانه بنزین از طریق ارائه سهمیه بنزین به افراد به جای خودرو ها رسانه ای شد، - حالا وزیر نفت به بیان جزییات طرح بنزینی دولت پرداخته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی؛ در سال های اخیر هم زمان با تداوم حمایت یارانه ای دولت به صورت آشکار و پنهان، بسیاری از کارشناسان اقتصادی به تبعات این نوع حمایت ناعادلانه یارانه در سطح جامعه اشاره داشتند و به طور مشخص در موضوع بنزین یکی از مهم ترین دغدغه های مسئولان دولتی و مجلس، ضرورت تغییر راهبردی در شیوه توزیع یارانه های انرژی همچون برق، گاز و بنزین بوده است.

به گونه ای که در این باره طی سال های اخیر طرحی با تاکید بر ارائه بنزین یارانه ای به افراد و نه خودروها، مطرح بوده است.

تا جاییکه در روز های پایانی سال گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی و در جریان بررسی لایحه بودجه 1400، با پیشنهاد مالک شریعتی نیاسر نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس مبنی بر اجرای اعطای سهمیه بنزین به خانوار فاقد خودرو از مهر ماه 1400 مخالفت کردند.

در آن مقطع این نماینده مجلس تاکید داشت: می توان بازاری ایجاد کرد تا مردم که خودرو ندارند، اما سهمیه بنزین یارانه ای دریافت می کنند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبری از گرانی قیمت بنزین نیست؛ فقط 15 لیتر بنزین 1500 تومانی برای هر کارت ملی

خبری از گرانی قیمت بنزین نیست؛ فقط 15 لیتر بنزین 1500 تومانی برای هر کارت ملی