مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 دی 1400 ساعت 12:452021-12-27بين الملل

ازدحام شهروندان افغانستان در اسلام قلعه با وجود تعطیلی مرز


با وجود اعلام تعطیلی 15 روزه مرز اسلام قلعه از سوی ایران و عدم صدور ویزای گردشگری، اما روزانه شهروندان افغانستانی زیادی از ولایات مختلف به این مکان مراجعه می کنند.

- این کشور اقدام به تعطیلی مقطعی مرزهای خود کرده است.

به تازگی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزارت بهداشت این کشور دستور داده تا برای جلوگیری از شیوع نوع تازه ویروس کرونا برای مدت 15 روز مرز زمینی دوغارون بسته شود و هیچ شهروند افغانستانی اجازه ورود به ایران را ندارد.

از سوی دیگر سرکنسولگری ایران در هرات اعلام کرده به منظور جلوگیری از شیوع نوع جدید ویروس کرونا (امیکرون) از روز شنبه 4 دی ماه (جدی) ارائه خدمات صدور ویزای جهانگردی برای 15 روز کاری متوقف است و متقاضیان ویزا جهانگردی که قبلا نوبت گرفته اند به این مرکز مراجعه نکنند.

بر اساس اعلام سرکنسولگری ایران در هرات، آن عده از متقاضیانی که قبلا ویزای جهانگردی دریافت کرده اند و تاکنون به کشور ایران سفر نکرده اند پس از اتمام 15 روز معین شده می توانند وارد ایران شوند.

  این درحالی است که با وجود اعلام تعطیلی مرز زمینی دوغارون هزاران تن از شهروندان افغانستان از ولایات مختلف که ویزای جمهوری اسلامی ایران را در دست دارند در مرز اسلام قلعه تجمع کرده و از مسوولان کشور ایران و افغانستان می خواهند تا اجازه ورود به آنها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ازدحام شهروندان افغانستان در اسلام قلعه با وجود تعطیلی مرز

ازدحام شهروندان افغانستان در اسلام قلعه با وجود تعطیلی مرز