مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 دی 1400 ساعت 10:452021-12-27سياسي

سنندج پایتخت کتاب ایران شد


نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: در آیین معرفی هفتمین پایتخت کتاب ایران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سنندج _شهر دارالعلم اردلان_ به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شد.

- محسن فتحی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: این درخشش پس از پیگیری های مستمر و ایجاد زیر ساخت های لازم توسط شهرداری سنندج و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه های عمومی کردستان در نشستی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد.

فتحی بیان کرد: در این همایش وزیر ارشاد، معاون فرهنگی وزیر، رییس کتابخانه ملی و دبیر نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز حضور داشتند.

به گفته فتحی، سنندج از میان 192 شهر ایران به این جایگاه دست یافته است.

نماینده مردم کردستان از تلاش های اعضای شورا و شهردار سابق و فعلی سنندج و دیگر مسئولان فرهنگی استان برای ثبت این رویداد تاریخی تقدیر کرد و گفت: انتخاب سنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران، نشان از هویت فرهنگی و علمی این شهر است و باعث می شود، ایرانیان بیش از گذشته، مردم این شهر را به عنوان اهل کتاب و مطالعه بشناسند.

پایتخت کتاب عنوان طرحی است که بر مبنای آن هر سال شهری از سوی وزارات فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان پایتخت ایران انتخاب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنندج پایتخت کتاب ایران شد

سنندج پایتخت کتاب ایران شد