مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 دی 1400 ساعت 09:002021-12-27اقتصادي

پساب تصفیه خانه فاضلاب اهر در بخش صنعت و معدن استفاده خواهد شد


مدیر شرکت آب و فاضلاب اهر از استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان در بخش صنعت و معدن خبر داد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر شرکت آب و فاضلاب اهر از استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان در بخش صنعت و معدن خبر داد.

علی جعفرپور در نشست خبری با اشاره به وجود تصفیه خانه ی بزرگ فاضلاب اهر با گنجایش حدود 9 میلیون متر مکعب پساب حاصل از فاضلاب شهری، اظهار کرد: با انتقال و تزریق پساب از این تصفیه خانه به بخش صنعت و چرخه ی تولید می توان بسیاری از مشکلات کم آبی صنایع و معادن را برطرف و با درآمد حاصل از آن برای توسعه و گسترش تصفیه خانه فاضلاب و سایر موارد اقدام کرد.

وی، آب را یکی از مهمترین پارامترها در بخش صنعت و معدن برشمرد و افزود: متاسفانه در ایران 92 درصد آب سهم بخش کشاورزی، حدود هفت درصد سهم بخش شرب و تنها سه درصد به صنعت و معدن اختصاص یافته است که این میزان مصرف در بخش صنعت در مقایسه با کشورهای پیشرفته و صنعتی بسیار ناچیز است در صورتی که در کشورهای توسعه یافته میزان مصرف آب در بخش کشاورزی 30 درصد، شرب 10 درصد و بخش صنعت نیز 59 درصد است لذا باید در این خصوص برنامه ریزی های اساسی و مدون انجام شود.

وی افزود: برای صرفه جویی بیشتر و مصرف بهینه در بخش کشاورزی نیازمند تغییر الگوی کشت هستیم چرا که هر سال به دلیل تغییرات اقلیمی و کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پساب تصفیه خانه فاضلاب اهر در بخش صنعت و معدن استفاده خواهد شد

پساب تصفیه خانه فاضلاب اهر در بخش صنعت و معدن استفاده خواهد شد